Friday, July 15, 2011

0103649217 percubaan scamm dimudah

ini cerita terbaru mat penang yg bernama Abdul Khaliq Hassin acc bank islam 12140020019416 mengaku kononnya student , nak menjual iphone 3gs 16gb dengan harga rm700 semasa nak menjual kemain wangi mulut, aku letak kan syarat nak bankin boleh tapi aku nak tracking no dan no talipon skynet.
Alkisah dia kata dia dh tunggu dpn kaunter skynet aku pun mintak tracking no lepas dia bagi aku call skynet, operator yg jawab kata tracking tu dihantar ke sabah barang dah terima pun, bila aku call mamat ni dia kata jaga kounter tu yg silap, ok aku call lagi check lagi pun sama hahaha...
Then aku call mamat ni dia mati mati kata dah antar kaunter yg silap info so aku kata aku nak check hq skynet kl, mamat tu terus kata nk withdraw packages yg kononnya dah antar.
Dan bila malam aku umpan pakai no lain kata aku dari kl, dia beriya iya kata mlm gak dia boleh pos sbb dia keja skynet hahaha dah terdesak mat penang ni.....apa2 aku akan cuba investigate lps tu aku pos kat sini



update terbaru ...

Akhirnya berjaya juga mamat ni scam orang walau pun aku dah ingatkan dalam ni ...
http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=256755 dan kisah nya..

Assalamualaikum semua,sebenarnya saya nak bmtk bantuan warg cg,memandangkan saya xdpt create new thread under scam&alerts,so saya xnak terlambat just create kat sini.Nak mintak tolong trace siapa si penipu scammer ni :

nama : mohd khaliq hassin

no bank : 12140020019416 (bank islam)
162021442679 (maybank) under wan mohd afdhal..(member dia)

cerita dia mcm ni,sabtu lepas 6/8/2011,aku nk beli iphone 3gs second dari dia harga rm750,so,aku dgn persetujuan dia bank in secara online maybank2u ke akaun maybank tu,so aku nego la sampai jadi rm650,pastu dia ckp nak pos guna skynet,so after dia pos,dia bagi no tracking.Sepatutnya hari ni brg tu sampai,aku check ngan skynet diorang ckp mmg xda dlm system...maslahanya petang tadi dh buat polis report,budak tu berani sgt ckp xnak pulangkan duit,aku sms dari pagi tadi dia bagi feedback negatif,so harap warga cg boleh tolong ye...dia siap mtk no repot polis yang aku buat tu..makin geram d buatnya...

ni nombor fon scammer ni

0176062193
0149294342

mana tahu dia ada dlm cg ni..hati2..kalau boleh,kita tangkap dia sama2...


ini lah akibat kecuaian diri sendiri ... scammer ini ada dimana2 scammer ni juga umpama penyakit dalam dunia internet masa kini .... sebagai pengguna kitta harus lah bijak dan berhati2 dalam membuat keputusan lebih2 dalam soal urus niaga dalam talian ...



update : sudah ditangkap

4 comments:

. said...

http://www.mudah.my/Samsung+Galaxy+s2+Rm+630-12956568.htm

cuba test scam ke tak nih...huhuhu

Batman said...

bole bg details tak? rasenye aku baru kene scam dgn die ni. :(

Ali Pentol said...
This comment has been removed by the author.
Ali Pentol said...

Salam. Boleh share tak bila mamat ni kena tangkap? Member saya kena juga dengan dia tahun lepas.